Sunday, 31 January 2016

Dont buy mattress from Lazada & Skynet

Mattress Review Lazada & Skynet

I bought a spring mattress from Lazada & they take ages to deliver!

Sampai rumah on weekdays but ofcourse Im working so I had to rescesule on Saturday. This mattress is for my new house in Cyberjaya. So I wait the whole day tak sampai2 tilam ni. I terpaksa delay macam2 disebabkan tilam ni tak sampai2. Will never ever buy furnitures from Lazada again! And will never use Skynet ever!

Janji Sabtu tapi tak muncul2 and then on Monday bagi emel kat I kata akan delay lagi 5 more days!! Melampauu! I call them and Customer service pun sgt teruk. 
Verry terrible service.


Saturday, 30 January 2016

Homestay Cyberjaya - KLIA - Putrajaya murah (Hotel budget)

Hi all 

Nak share pengalaman homestay di salah satu hotel budget kat area Cyberjaya ni. Nama service apartment ni ialah Vega Residensi Cyberjaya.

Pro (kelebihan)
 1. Suasana tenang tak bising, unlike several apartment lain yg ramai penduduknya. Apartment ni masih baru so penduduknya masih tak ramai sangat.
2. View yang cantik serupa hotel. Dari tingkap ruang tamu nampak swimming pool.
3. Ada swimming pool & playground (permainan kanak-kanak), interior not bad. So senang lah kalau anak2 nak main sebab tak ramai orang berbanding dengan kolam public.
4. Sangat dekat dengan Dpulze Mall & Gem In Mall. Kalau nak menetap kat sini pun not bad sebab ada sekolah rendah dlm 3 minit drivr dari sini.
5. Tuala cadar rumah semua bersih, not bad at all. Tilam bantal pun not bad selesa juga. Setanding dengan harga.
6. Harga lagi murah dari hotel dan tempat lagi luas dari hotel. 

RM 100/day
RM 600 untuk 1 minggu (7 malam)
RM 1400/bulan  

Not bad la kan since bill api air tak payah bayar. Kalau nak buat program ke, usrah ke atau buat kelas ke, rumah macam ni sesuai la berbanding dengan sewa dewan ikut jam.

7. 30 minit dari airport (KLIA). Sesuai untuk yang duduk jauh dari Sepang, tak perlu nak terkejar ke airport.
8. Lokasi dekat dengan Putrajaya dalam 15 minit drive atau taxi 

Cons (kekurangan)
1. Tiada aircond, tapi not so big deal la since kat rumah pun x de aircond. Owner kata nak pasang aircond later. Rumah ada 3 ceiling fan & berangin so tak panas
2. Water cooler takde


Kalau ada yang berminat boleh contact nombor ni untuk book:
013 306 8191 / 013 357 8191
Whatsapp 

or their Facebook page (Homestay KLIA - CYBERJAYA - PUTRAJAYA)

http://cyberjayashorttermrental.blogspot.my/




Monday, 2 November 2015

Tesco Graduate Trainee Programme kepong malaysia

This post is a review to help future and potential graduate trainees.
For sure all companies will say good thing at the beginning until before you sign that 2 year contract. 

So before you make a decision to take the assesment and spent time, if you can fulfill and willing to go through this workload then go for it:

1. Work shift hours at Tesco extra, night shift store opening hours up to 1am. So probably you will go home at 2am (rotation-based and on weekly basis). Ans as early as 6am.

2. Work 9 hours a day (let say 10 hours since you are expected to work more because you are trained to be a store manager). 

3. 6 days a week, means 4 holidays per month.

This programme is good place to learn but not really a place to make money in my opinion.

Tuesday, 27 October 2015

Jangan naik bas KKKL waktu malam

Ni terjadi last week at 1am hari Rabu malam masa saya on the way dari KLIA ke Rawang pakai highway. Selama ni ingatkan drive tengah2 malam lagi selamat, rupa2nya lagi bahaya! Bas2 & lori2 drive kemain laju lagi. Ada jugak polis buat road blok tapi tempat lain ada je bas laju.

Bas KKKL ni memandu kat lane paling kanan sebab nk potong kami yg berada di lane tengah, dan bas tu berjaya potong kami. Aku yang tengok sendiri pon takut, memang no no lah to bas express / persiaran time malam. Aku tak dapat nak report sebab tak senpat nk tangkap gambar & catit nombor plat.

Kalau boleh elakkan bas malam, elakkan lah

Boikot Celcom

Taken from a Celcom user on Facebook:

Guys, Jangan Guna CELCOM Guys!

Saya adalah pengguna perkhidmatan Celcom.
Saya dah guna Celcom 3 tahun lebih dah.
Saya guna sim jenis S.O.X(School of Xpax)
Dan saya xpakai sebarang internet plan.

Dan hari ni saya rasa teraniaya dengan Celcom dan nak stop pakai Celcom.

Saya dah perasan berbulan dah, bila top up duit, selalu hilang tanpa sebab. Pernah saya top up RM5, hilang terus tanpa saya guna langsung. 4 hari lepas, saya top up RM 10. Saya guna RM3 dan sedar2 baki RM7 dah habes. Disebabkan saya xtahu selok-belok phone dan Celcom ni, saya just assume saya tertekan button Mobile Data dan duit saya habes kat situ.

Tapi semalam, saya tanye pade org yg tahu selok-belok bab ni. Die cek Data Usage kat phone saya. Die kate saye hanya on mobile data pade 3 hari di bulan Jun sahaja. Memang betul pun, time tu saya langgan Rm1 sehari sebab ade urusan di tempat lain. Dan saya dah stop langgan terus time tu.

Persoalannya, kemana duit saya yg banyak yg hilang tu?

Saya call 1111, Celcom punye talian pertanyaan dan aduan.(baru tahu semalam)

Saya cakap dengan die masalah yang saya hadapi.

Pada awalnya, operator Celcom tu tanye saye, ade x terima mesej dari nombor 5 angka? Saya cakap la...memang ade pon. Tapi saye X PERNAH respon langsung dengan mesej dari nombor 5 angka tu.

Tapi operator tu cakap, ade jenis mesej yg kalo x respon BATAL/NO... die akan automatik assume kite nak terima offer tu.

I was like...Apehal?...Aku x setuju pape pon...pastu nak ambek duit aku pulak...And another fact is dalam mesej tu xde ckp pon Kalo x setuju type No or whatever.

Taking my money without my consent and any notice is a total oppression!!!Seriously!!!

Pastu die cakap, kalo nak batalkan boleh. Pastu saya terus suruh batalkan. Tapi die ckp in future akan kena minx batalkan lagi...saya tanye die camne nak matikan terus supaya saya xkan kena lagi mesej2 tu...operator tu cakap...xboleh, memang sistem dah camtu. Pastu talian tiba2 terputus.

Pastu, saya terus cek nombor 5 angka tu. Dalam masa 48 jam yg saya top up RM 10 tu...xde langsung mesej dari nombor 5 angka tu. Saya tertanya-tanya balik dan call balik 1111.

Saya cerita balik benda yg sama sbb operator yg lain pulak yg angkat. Pastu saya tanye...bile last duit saya kena tarik dengan mesej2 5 angka tu? Die pon bagi la beberapa tarikh dan waktu yg specific yg ternyata mmg saya x dpt mesej2 tu. Saya ckp kat die saya dah cek phone saya dan last saya dpt mesej dari nombor 5 angka yg operator tu cakap tadi adalah pada bulan jun yg lalu.

Saya siap sebut balik mesej tu dari nombor mane...baca balik mesej tu pade die dan pade pukul berapa saya terima mesej tu.Mesej die camni.

RM 0 Tonton video-video gempak dari seluruh dunia yg pastinya menghiburkan!Klik http:/m.thecube.my/mmvi skrg!MsjdrCelcom.Info:1111
Jun 28,2015, 5:49 PM

Saya tanya balik, sebenarnya ke mana duit RM 7 saya tu HILANG?

Operator cakap...die akan sambungkan talian saya dengan supervisor die. Lama saya tunggu...pastu akhirnya dpt pon cakap dgn supervisor.

Selepas sekali lagi cerita semua2 yg dah cerita dgn 2 operator tadi..die tanye saya lagi...

ade guna apps instagram x? saya cakap la ade.
Pastu die cakap mungkin tulah puncanya?

And I was like...Apehal?Ape kaitan guna apps dgn credit aku kena ambek?

Saya tanye la ape kaitannya?

Pastu die tanye lagi...ade x pop up ads tiba2 timbul?

Saya ckp kat insta xde.

Die tanye lagi...ade guna apps youtube x?

Saya cakap la ade. Pastu mmg la ade pop up ads tu.

Pastu die ckp...itu lah yg ambek duit saya.

Saya betul2 xpuas hati...pastu tanye lagi...camne pulak guna apps boleh tarik credit?

Die hanye jawab...die memang camtu. Bile ade pop up ads tu...sama ade kat browser ke youtube ke insta ke...kena call celcom dan suruh operator batalkan.

MACAM MANE SAYA NAK TAHU DUIT SAYA KENA TARIK CAMTU?

PAstu....saya suruh cek balik...duit RM7 saya yg hilang tu sbb ape? dengan ayat yg agak tegas...

Tiba2...supervisor tu ckp...Maaflah...malam ni sistem kami down.

Dan akhirnya saya xtahu pon kemana sebenarnya duit RM7 saya tu hilang!

---------------------------------------------------------------------------------

Saya dari dulu ingat Celcom adelah the best antara yg lain...tapi knowing that ugly truth was really membuka mata saya. Family saya kate mmg ramai org yg kena. Ade kes org kena sampai kena caj RM18000, ade yg kena caj RM 2000...kakak dgn abg saya sendiri dah pernah kena dan depa dah tuka pon.

Saya post benda ni...sbb saye rase saya dah teraniaya dan bertanggungjawab utk beritahu org lain supaya x teraniaya jugak.

Apa yg boleh saya concludekan...Celcom pada hakikatnya menggunakan weakness kite utk cari keuntungan.

Seriously, ambek duit org tanpa tahu sebab dan reason...dan ambek duit org tanpa ape2 notice adalah satu penganiayaan yg besar.

Mungkin korang sendiri lalui benda ni...cuma xperasan dan xpernah cek.

Saya pakai prepaid mudah la sikit utk perasan bab2 ni...camne dgn mereka2 yg pakai bill?tiap2 bulan kena ambek duit tanpa perasan...

Bukankah Maqasid Syariah menuntut supaya tiada penganiayaan ke atas kita semua? Bukankah Kita perlukan negara yg secure utk hidup dengan tenang? BUkankah kita perlukan syarikat2 yg membuat urusan yg adil?

Boleh tolong viralkan?supaya xde lagi yg dizalimi dan dianiaya mcm saye.

#BOYCOTTCELCOM #KMS2015

Saturday, 24 October 2015

Mothercare Alamanda customer servis teruk

Alamanda Putrajaya

First time nak membeli kat kedai bayi Mothercare, kebetulan tengah bawak troli dari AeonBig, sebelum masuk kedai tu takde sign no troli so aku pun bawak je la troli masuk.

Lepas 15 minit dalam tu dah grab 1 barang kene tegur pulak. Pekerja semua ok kecuali Cashier dia seorang makcik kata no troli eh, amboi rasa mcm kena halau betul. Salah korang lah tak tampal stiker, mahal sangat ke stiker tu. So aku pon tak jadi beli. 




Saturday, 10 October 2015

Aini Salon presint 9 Putrajaya

Presint 9, Putrajaya

1. Bila ditanya kedai di mana, i was expecting alamat tapi owner pon tak tahu alamat, kata nya bawah terowong. Okayy so x pelah aku cari sendiri.

2. Dari segi physical kedai, tangga ke tingkat atas agak kotor, tapi disebabkan murah so tak pelah

3. Tgk2 kena tunggu lama sbb diorg tengah rebonding rambut customer lain. So i leave the place sbb lama lagi nk kena tunggu and i dont have the time. Sedih sikit la sbb dah buang masa datang dari jauh so thats it a very short review from me.